A' Τάξη
Θα παίζουμε, θα μαθαίνουμε και θα μεγαλώνουμε!
Γνωριμία με την ΑΝΙΜΑ
Η υπεύθυνη της ΑΝΙΜΑ, αρχικά μας ξενάγησε στο χώρο και μας είπε ποιες κατηγορίες άγριων ζώων φιλοξενούν και γιατρεύουν (χελώνες, σκαντζόχοιρους, πολλά πουλιά, κουκουβάγιες κ.ά). Έπειτα μας έδειξε τον νανομπούφο, την Τυτώ, και το βραχοκιρκινέζι. Μας ανέφερε πως αλλά νοσηλεύονται λόγω λάθος φροντίδας των ανθρώπων, δηλαδή δεν τους έδιναν σωστές τροφές, αλλά είχαν πληγωθεί από άλλα ζώα ή κάτι άλλο. Μας έδειξε έναν σκαντζόχοιρο και χελωνίτσες. Ενθουσιαστήκαμε και με τους ήχους τους. Όσα ακούσαμε μας φάνηκαν τρομερά ενδιαφέροντα.
Βοηθάμε τον Άγιο Βασίλη- Save Santa
Οι μαθητές της Α τάξης το Δεκέμβριο συμμετείχαν στη δράση “” που διοργανώνεται από τα Ελληνικά Ταχυδρομεία ΕΛΤΑ. Ενημερώθηκαν πως ο Άγιος Βασίλης κόλλησε στις οθόνες επειδή κανείς δεν γράφει πια γράμματα και τα δώρα περιμένουν στην αποθήκη, κι εκείνος θέλει να γίνει influencer! Αποφάσισαν να βοηθήσουν τον Άγιο Βασίλη να ξεκολλήσει από τις οθόνες, γράφοντας ένα γράμμα και δίνοντας συμβουλές!! Ο Άγιος Βασίλης και τα ξωτικά έγραψαν κι έστειλαν σε κάθε παιδί από ένα ευχαριστήριο γράμμα γιατί συνέβαλαν στην κινητοποίηση του Αγίου Βασίλη να οργανώσει την παράδοση των δώρων, να θυμηθεί πόσο ευτυχισμένα κάνει τα παιδιά με τα δώρα του και να ξεκολλήσει από τις οθόνες.
Οι μαθητές ενθουσιάστηκαν με τα γράμματα και χάρηκαν που βοήθησαν να σωθούν τα Χριστούγεννα και να στείλει ο Άγιος Βασίλης τα δώρα!!
Εκπαιδευτικοί: Όλγα Ιωάννου-Βιβή Παπαντζίμα
Οι στόχοι μας για το 2025
Αφού διαβάσαμε το βιβλίο «Ο στόχος του Σκίουρου για τη Νέα Χρονιά» και συζητήσαμε πάνω σε αυτό, μάθαμε τι είναι στόχος και πως μπορούμε να τον θέσουμε. Έπειτα, ο κάθε μαθητής ανέφερε τον στόχο του για τη νέα χρονιά και το κατέγραψε σε ένα βελάκι. Οι μαθητές ζωγράφισαν τους ομόκεντρους κύκλους ώστε να σχηματιστεί η βάση για τους στόχους και πάνω σε αυτούς τοποθέτησαν τα βελάκια με τους προσωπικούς τους στόχους για το 2025.
Εκπαιδευτικός: Όλγα Ιωάννου
Το Kαλλιτεχνικό εργαστήρι των ξωτικών της Α΄ τάξης
Οι μαθητές της Α΄ τάξης κατά τη διάρκεια του τελευταίου μήνα του 2024 πήραν μέρος σε πολλές καλλιτεχνικές εργασίες. Αρχικά, έφτιαξαν χριστουγεννιάτικα στολίδια από πηλό, και αφού στέγνωσαν, τα έβαψαν και τα διακόσμησαν με χρυσόσκονη!
Έπειτα, αποφάσισαν να εργαστούν ομαδικά και να φτιάξουν δυο χριστουγεννιάτικα δέντρα από χαρτί. Το πρώτο σχηματίστηκε από χάρτινες μπάλες που χρωματίστηκαν από τα παιδιά και το άλλο από πολλά χάρτινα δεντράκια. Επιπλέον, σαν σωστά εξωτικά που είναι χρωμάτισαν το αρχικό ξωτικογράμμα του ονόματός τους.
Επίσης, συμμετείχαν στη δράση “Save Santa” που διοργανώνεται από τα Ελληνικά Ταχυδρομεία ΕΛΤΑ. Οι μαθητές της Α΄ τάξης ενημερώθηκαν πως ο Άγιος Βασίλης κόλλησε στις οθόνες επειδή κανείς δεν γράφει πια γράμματα και τα δώρα περιμένουν στην αποθήκη, κι εκείνος θέλει να γίνει influencer! Ομόφωνα αποφάσισαν να βοηθήσουν τον Άγιο Βασίλη να ξεκολλήσει από τις οθόνες, γράφοντας ένα γράμμα συμβουλεύοντας να κάνει γυμναστική, να διαβάσει τα γράμματα και να φτιάξει τα δώρα. Εννοείται πως δεν ξέχασαν να αναφέρουν το όνομα τους, την ηλικία τους, που μένουν, σε ποιο σχολείο φοιτούν και το κυριότερο τι δώρο θα ήθελαν να τους φέρει. Χάρηκαν πολύ οι μαθητές γιατί πλέον μπορούσαν να γράψουν μόνοι τους αρκετές λέξεις και να σώσουν τα Χριστούγεννα.
Ακόμη, κατασκεύασαν ένα χριστουγεννιάτικο στολίδι από γλωσσοπίεστρα σε τριγωνικό σχήμα και θύμιζε πολύ το χριστουγεννιάτικο μας δέντρο. Το διακόσμησαν με χρυσόσκονη και χιονονιφάδες, καθώς επίσης και με ένα υπέρλαμπρο αστέρι στην κορυφή.
Επιπρόσθετα, αυτό το μήνα οι μαθητές έκαναν πολλές πρόβες για τη Χριστουγεννιάτικη τους παράσταση με τίτλο «Τα Χριστουγεννιάτικα στολίδια ζωντανεύουν». Έτσι, μια μέρα αποφάσισαν να στολίσουν τη σκηνή φτιάχνοντας σε ζευγάρια των δυο ατόμων χριστουγεννιάτικες μπότες του Άγιο Βασίλη από κόκκινο χαρτόνι και τις στόλισαν με βαμβάκι, γκλίτερ και άλλα χρυσά στολίδια.
Εννοείται πως δεν ξέχασαν να φτιάξουν την πρόσκληση για τη χριστουγεννιάτικη τους γιορτή. Τέλος, έφτιαξαν από μια χριστουγεννιάτικη κάρτα, έγραψαν μέσα ευχούλες, τη ζωγράφισαν και τη διακόσμησαν όπως ήθελαν!
Οι εκπαιδευτικοί: Όλγα Ιωάννου - Βιβή Παπαντζίμα
Υγιεινές μπάρες δημητριακών
Στα πλαίσια του πρώτου Εργαστηρίου Δεξιοτήτων με θέμα την υγιεινή διατροφή, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ά τάξης έμαθαν να διαχωρίζουν τα τρόφιμα σε υγιεινά και ανθυγιεινά και έφτιαξαν υγιεινές μπάρες δημητριακών.
Οι μαθητές πρώτα έβαλαν το μέλι στο φούρνο μικροκυμάτων για να ρευστοποιηθεί και έπειτα το βάλανε σε ένα μπολ μαζί το ταχίνι (και το ταχίνι με σοκολάτα) και το ανακατέψαν πολύ καλά. Μετά, ρίξανε τη βρόμη, τα δημητριακά και τα κράνμπερι και ανακατέψαν πολύ καλά το μείγμα με το κουτάλι αλλά και με τα χεράκια τους (φορώντας τα γάντια μιας χρήσης).Κατόπιν, έβαλαν σε ένα ταψί λαδόκολλά και τοποθετήσαν το μείγμα. Προσπάθησαν να το απλώσουν ομοιόμορφα και βάλανε το ταψί στο ψυγείο για να κρυώσουν οι μπάρες.
Εκπαιδευτικός: Ιωάννου Όλγα
Γίνε τα μάτια μου
Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα ατόμων με αναπηρία (3 Δεκεμβρίου) πραγματοποιήθηκαν κάποιες δράσεις προκειμένου οι μαθητές της Α΄ τάξης να ενημερωθούν, να ευαισθητοποιηθούν και να καλλιεργήσουν την ενσυναίσθησή τους απέναντι στα άτομα αυτά. Αρχικά, η εκπαιδευτικός της τάξης τους διάβασε το βιβλίο «Η Αργυρώ γελάει». Μέσα από την ανάγνωση του βιβλίου και τις εικόνες του, οι μαθητές εντόπισαν τις ομοιότητες που έχουν με την Αργυρώ και συμπεράνανε πως η καθημερινότητα τους είναι παρόμοια με αυτής και πως όλοι έχουν τα ίδια δικαιώματα και τις ίδιες ανάγκες στη ζωή.
Έπειτα, συζητήσαμε για την κινητική αναπηρία και αν το σχολείο και όλες οι αίθουσες είναι προσβάσιμες για τα άτομα με κινητική αναπηρία. Μιλήσαμε για την νοηματική γλώσσα, μάθαμε να λέμε «καλημέρα» και το «γ» στη νοηματική (όπου είναι το γραμματάκι που μάθαμε σήμερα). Επίσης, παρακολουθήσαμε το βίντεο που παρουσιάζει τον εθνικό μας ύμνο στην νοηματική γλώσσα. Ακόμη, μιλήσαμε για τη ζωή των ανθρώπων με οπτική αναπηρία, για τα προβλήματα που τυχόν αντιμετωπίζουν αλλά και για το πως διαβάζουν ένα κείμενο. Οι μαθητές της Α΄ τάξη ψηλάφισαν ένα κείμενο γραμμένο στη braille που είναι η γραφή των τυφλών. Τέλος, μπήκαμε στη θέση τους καθώς με τη βοήθεια μιας μάσκας, κλείσαμε τα μάτια μας και προσπαθήσαμε με τις υπόλοιπες αισθήσεις (κυρίως με την ακοή και την αφή) να καταλάβουμε τους συμμαθητές μας και τα αντικείμενα της τάξης μας. Προσπαθήσαμε να περπατήσουμε μέσα αλλά και έξω από την τάξη μας, έχοντας έναν συμμαθητή μας για βοηθό.
Εκπαιδευτικός: Ιωάννου Όλγα
Αυτά τα πρόσωπα δεν βολεύονται παρά μόνο στον ήλιο
Με αφορμή την επέτειο του Πολυτεχνείου, τα παιδιά της Πρώτης Τάξης, συζήτησαν για την καταπίεση, αλλά και για την αξία της ελευθερίας, της δημοκρατίας, της δικαιοσύνης και της ειρήνης. Αρχικά, για να κατανοήσουν τον όρο καταπίεση, άκουσαν το τραγούδι: "Ο Μέρμηγκας" του Μάνου Λοίζου, σχολίασαν τη συμπεριφορά του Μέρμηγκα προς τα μικρά μυρμήγκια κια ζωγράφισαν με έμπνευση το τραγούδι. Επίσης, άκουσαν το τραγούδι "Ρωμιοσύνη" του Ρίτσου, στάθηκαν στο φως και σχεδίασαν το περίγραμμα του προσώπου τους. Έτσι, δημιούργησαν μία αφίσα, θέλοντας να δείξουν ότι και τα δικά τους πρόσωπα δεν βολεύονται παρά μόνο στον ήλιο και στο δίκιο. Στο τέλος, δημιούργησαν περιστέρια της ειρήνης για να μεταδώσουν το μήνυμά τους στον κόσμο.
Εκπαιδευτικός: Δέσποινα Καπαρινού
1o Εργαστήριο Δεξιοτήτων
Οι μαθητές της Α΄ τάξης ασχολούνται με την υγιεινή διατροφή στα εργαστήρια δεξιοτήτων. Κατασκεύασαν την κυρία Διατροφούλα και στο φόρεμα της κολλήσανε τροφές από περιοδικά, με βάση την πυραμίδα της μεσογειακής διατροφής. Στη συνέχεια, έφτιαξαν φρούτα και λαχανικά από πλαστελίνη και ζωγράφισαν το αγαπημένο τους φαγητό. Επίσης, διαβάσαμε το παραμύθι «Η κυρία διατροφή πρώτη στη μαγειρική» και το εικονογράφησαν. Τέλος, εξασκήθηκαν στα ζευγαράκια των αριθμών (μαθηματικά) με την χρήση φρούτων και λαχανικών.
Εκπαιδευτικός: Ιωάννου Όλγα
2 Απριλίου 2024-Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου
“Οι ιστορίες ταξιδεύουν πάνω σε φτερά, λαχταρώντας ν’ ακούσουν το χαρούμενο χτύπο της καρδιάς σας.
Είμαι μια ιστορία που ταξιδεύει. Πετάω παντού.” Eido Kadono
Κάθε χρόνο, 2 Απριλίου, που είναι η ημέρα γέννησης του μεγάλου Δανού παραμυθά, Χανς Κρίστιαν Άντερσεν (2 Απριλίου 1805), γιορτάζεται η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου, που καθιερώθηκε το 1966 από τη Διεθνή Οργάνωση Βιβλίων για τη Νεότητα.
Συμμετοχή στον διαγωνισμό "Σχεδίασε το αστέρι σου" του Make a wish
Η A΄ τάξη συμμετέχει στον διαγωνισμό "Σχεδίασε το αστέρι σου'' του Make a wish - Κάνε Μια Ευχή Ελλάδος, στηρίζοντας το έργο του οργανισμού. Οι μαθητές/ριες σχεδιάζουν το δικό τους αστέρι κι εκφράζουν τη δική τους ευχή για υγεία, αγάπη και αισιοδοξία.
Aπάντηση από τον Αϊ-Βασίλη
Σήμερα μάς περίμενε μια μεγάλη έκπληξη! Ήρθε η απάντηση στο γράμμα που στείλαμε στον Αϊ- Βασίλη, συμμετέχοντας στην δράση των ΕΛΤΑ ¨Γράψε ένα γράμμα στον Άγιο Βασίλη”. Ταχυδρομήθηκε μια κάρτα για τον κάθε μαθητή και μαθήτρια με ένα μήνυμα από τον αγαπημένο μας Άγιο και τον βοηθό του, τον συνεργάτη των Ελληνικών ταχυδρομείων, τον Πίξελ!!! Αϊ- Βασίλη κι ΕΛΤΑ σας ευχαριστούμε!
Γεωργία Παπαδοπούλου –Ναυσικά Δαΐου
Παγκόσμια ημέρα περιβάλλοντος
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος που γιορταζεται στις 5 Ιουνίου συζητήσαμε στην τάξη για την κλιματική αλλαγή και τους κινδύνους που κρύβει για την ζωή στον πλανήτη. Μιλήσαμε για τη σημασία της ανακύκλωσης και πως τα σκουπίδια δεν έχουν θέση πουθενά πέρα από τους κάδους απορριμάτων. Καταλάβαμε πως είμαστε φιλοξενουμενοι σε αυτόν τον κόσμο και πρέπει να τον παραδώσουν στους επόμενους όπως τον βρήκαμε και καλύτερο ακόμα!!! Τα παιδιά τέλος φιλοτεχνησαν μια υπέροχη ζωγραφιά!!!
Εργαστήρια Δεξιοτήτων- Διάστημα
Γλώσσα: "Τι κρύβει το μπαούλο;"
Στο μάθημα της Γλώσσας και συγκεκριμένα στο "Τι κρύβει το μπαούλο;" μιλήσαμε για την σημασία του θησαυρού και πως ο καθένας από εμάς την αντιλαμβάνεται διαφορετικά. Έτσι τα παιδιά έγραψαν και ζωγράφισαν για τον δικό τους θησαυρό, χωρίς τον οποίο δεν μπορούν να ζήσουν!!!!
Παγκόσμια Ημέρα της Χελώνας
Την Παγκόσμια Ημέρα της Χελώνας που γιορτάζεται στις 23 Μαΐου αποφασίσαμε να την αφιερώσουμε που αλλού....στις χελώνες!!! Αφού λοιπόν μπήκαμε στο μάθημα "Η χελώνα Καρέττα - Καρέττα", γνωρίσαμε λίγο καλύτερα αυτό το χαριτωμένο ζωάκι και ευαισθητοποιηθήκαμε σχετικά με τους κινδύνους που αντιμετωπίζει αλλά και το πως εμείς ατομικά μπορούμε με απλές κινήσεις να το προστατέψουμε. Έτσι αποφασίσαμε να φτιάξουμε τα δικά μας χελωνάκια τα οποία γέμισαν την τάξη μας με γέλια και χαρά!!!
Παγκόσμια Ημέρα κατά του Ρατσισμού
Στις 21 Μαρτίου, την Παγκόσμια Ημέρα κατά του Ρατσισμού, συζητήσαμε στην τάξη για την καταστροφική αυτή αντίληψη που έχει πάει πίσω την ανθρωπότητα ιστορικά και που μόνο μίσος και φόβο γεννάει. Αποφασίσαμε έτσι να δημιουργήσουμε την παρακάτω αφίσα για να δείξουμε πως εμείς τα πρωτάκια πιστεύουμε χωρίς καμία αμφιβολία πως ΑΥΤΟΣ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΜΑΣ ΧΩΡΑΕΙ ΟΛΟΥΣ!!!!!
Mια ώρα διαφορετική...
Με αφορμή το μάθημα της Γλώσσας "Κοντά στο τζάκι", όπου οι ήρωες του βιβλίου μας κάθονται γύρω από τη φωτιά με μια κούπα ζεστό τσάι, δοκιμάσαμε και εμείς αχνιστό τσάι του βουνού!!! Αφού πρώτα είδαμε από κοντά τα αποξηραμένα κλαδάκια με τους ανθούς του, το βράσαμε και αφού περιμέναμε λίγη ώρα για να μη καεί η γλωσσίτσα μας το απολαύσαμε!! Βάλαμε και λίγο μελάκι για να γλυκάνει και τα περισσότερα παιδιά ξετρελάθηκαν!!