Δράσεις
Περιβαλλοντική Δράση - ΦοΔΣΑ Στερεάς Ελλάδας ΑΕ
Το Δημοτικό σχολείο Κ. Τιθορέας του Δήμου Αμφίκλειας-Ελάτειας, ανακάλυψε τον κρυμμένο θησαυρό των ‘’σκουπιδιών''.
Μια Δράση που πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με τον ΦοΔΣΑ Στερεάς Ελλάδας ΑΕ.
Δράση Φιλαναγνωσίας
Χάρη στις εκδόσεις Ψυχογιός, που παρέχουν τη δυνατότητα συμμετοχής σε δράσεις φιλαναγνωσιας, στις 2 Ιουνίου μας δόθηκε η ευκαιρία να συναντηθούμε ηλεκτρονικά με την συγγραφέα κα Μπουμπουρή Ρανια η οποία μας παρουσίασε το βιβλίο της "Στο αυτοκίνητο δε σε αγαπώ". Μάθαμε έτσι για ποιους λόγους θα πρέπει όλοι να τηρούμε τους κώδικες οδικής ασφάλειας για να προστατευουμε τον εαυτό μας αλλά κι όσους αγαπάμε!! Έπειτα η κα Μπουμπουρή μας απάντησε σε διάφορες απορίες σχετικά με το βιβλίο και μας εξέπληξε όταν μας απαριθμησε το πόσοι άνθρωποι χρειάζεται να εργαστούν για να καταφέρει ένα βιβλίο να φτάσει στα χέρια μας!!!! Την ευχαριστούμε πολύ!!!
Δράση Φιλαναγνωσίας
Οι μαθητές της Γ΄ και της Δ΄ τάξης είχαν τη χαρά να πραγματοποιήσουν διαδικτυακή συνάντηση με τη συγγραφέα του βιβλίου «Το κόκκινο κουτί», Γλυκερία Γκρέκου, με απώτερο στόχο την ανάπτυξη της φιλαναγνωσίας. Συνομίλησαν μαζί της και έθεσαν τις ερωτήσεις τους σχετικά με το βιβλίο, το οποίο είχαν ήδη επεξεργαστεί στην τάξη τους.
Ευχαριστούμε πολύ την κα Γκρέκου για την ευκαιρία που μας έδωσε να επικοινωνήσουμε μαζί της.
Οργάνωση σχολικής βιβλιοθήκης
Στα πλαίσια της αξιολόγησης του έργου σχολικών μονάδων και συγκεκριμένα του Άξονα: « Ηγεσία-οργάνωση και διοίκηση σχολικής μονάδας» εντάχθηκε η δράση που αφορά την οργάνωση της σχολικής βιβλιοθήκης. Με αυτή ασχολήθηκαν οι εκπαιδευτικοί: Σοφία Τζάνη, Κατερίνα Κόλλια, Βίκυ Χατζή και Εφηλένα Παππά.
Η σχολική βιβλιοθήκη αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας και μάθησης. Λαμβάνοντας υπόψη το παραπάνω καθώς και τη μεγάλη συλλογή βιβλίων που διαθέτει το σχολείο, αναπτύχθηκε η δράση αναφορικά με την οργάνωση της βιβλιοθήκης μέσω της ηλεκτρονικής καταγραφής των βιβλίων, γεγονός που θα βοηθήσει στην καλύτερη διαχείρισή τους και στην εύρυθμη λειτουργία της.
Πραγματοποιήθηκε ψηφιακή καταχώρηση των βιβλίων σε πρόγραμμα οργάνωσης και καταγραφής βιβλίων σχολικής βιβλιοθήκης και πλέον στο σχολείο υπάρχει ψηφιακό αρχείο των βιβλίων με όλα τα θετικά που αυτό συνεπάγεται. Με τη χρήση του προγράμματος κατά τον δανεισμό των βιβλίων από τους μαθητές θα είναι εύκολο ανά πάσα στιγμή ο εκπαιδευτικός να διαπιστώσει εάν ένα βιβλίο υπάρχει στη βιβλιοθήκη του σχολείου, αν είναι διαθέσιμο προς δανεισμό ή είναι δανεισμένο.
Επίσης, κάθε μαθητής απέκτησε Κάρτα Μέλους της σχολικής βιβλιοθήκης. Τέλος, με σκοπό την καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας των μαθητών άρχισαν να πραγματοποιούνται διαδικτυακές συναντήσεις των μαθητών με συγγραφείς παιδικών βιβλίων.
Σχολική Ιστοσελίδα
Στα πλαίσια της αξιολόγησης του έργου σχολικών μονάδων και συγκεκριμένα του Άξονα: « Σχολείο και Κοινότητα» εντάχθηκε η δράση για το σχολικό έτος 2021-2022 που αφορά την δημιουργία σχολικής ιστοσελίδας. Με την ανάπτυξή της ασχολήθηκαν οι εκπαιδευτικοί: Αθηνά Θανασιά, Σοφία Σιούτογλου και Κωνσταντινιά Καλοφωτιά.
Επισημάνθηκε από τους εκπαιδευτικούς η αναγκαιότητα της αξιοποίησης των ΤΠΕ για την προβολή της επιστημονικής, κοινωνικής και πολιτισμικής διάστασης του εκπαιδευτικού έργου στο σχολείο, την ανάδειξη καλών πρακτικών και γενικά το άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία με τα σύγχρονα εργαλεία και μέσα επικοινωνίας. Η δράση ολοκληρώθηκε με αποτέλεσμα τη δημιουργία μιας σύγχρονης και δυναμικής ιστοσελίδας. Υποστηρίζεται η συνεχής ανάρτηση των δραστηριοτήτων του σχολείου με πλούσιο υλικό, το οποίο συντελεί στην προβολή του.
Δράση με χρήση διαδραστικού κινηματογράφου
Την Παρασκευή 6 Μαΐου 2022, το Δημοτικό Σχολείο Κ. Τιθορέας φιλοξένησε την ομάδα Φωτόγραμμα. Ο εκπαιδευτικός οργανισμός Φωτόγραμμα εξειδικεύεται και υλοποιεί την καινοτόμο εκπαιδευτική δράση του διαδραστικού κινηματογράφου. Προβάλλονται κινηματογραφικές ταινίες με εκπαιδευτικό περιεχόμενο, που επιτρέπουν στα παιδιά να αλληλεπιδρούν με τα προβαλλόμενα μυθοπλαστικά μέρη, μέσω ασύρματων τηλεχειριστηρίων. Με ειδικές εφαρμογές και επεξεργασμένα προγράμματα μπορούν τα παιδιά να διαμορφώνουν τη δομή και την εξέλιξη των έργων αυτών. Η διαδραστικότητα θεωρείται απαραίτητο στοιχείο της μαθησιακής διαδικασίας και θεμελιώδης μηχανισμός για την απόκτηση γνώσης και ανάπτυξης των νοητικών και φυσιολογικών δεξιοτήτων του ατόμου.
Οι μαθητές των Α΄ και Β΄ Τάξεων συμμετείχαν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Μαθαίνω να αγαπώ τον άνθρωπο». Σκοπός του προγράμματος ήταν η κατανόηση από τους μαθητές πως όλοι οι άνθρωποι αποτελούν οντότητες οι οποίες εκτός από γνώσεις διαθέτουν και πληθώρα συναισθημάτων τα οποία πολλές φορές ρυθμίζουν τον τρόπο σκέψης και ζωής τους.
Οι μαθητές των Γ΄ και Δ΄ Τάξεων συμμετείχαν στο πρόγραμμα «Νικάμε τη βία, το σχολικό εκφοβισμό». Βασικός σκοπός αποτελεί η ευαισθητοποίηση των μαθητών, απέναντι στο συχνό φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού και η κατανόηση για την αναγκαιότητα εξάλειψής του.
Τέλος, οι μαθητές των Ε΄ και Στ΄ Τάξεων συμμετείχαν στο πρόγραμμα «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο». Σκοπός του ήταν η ενημέρωση για την ασφαλή πλοήγηση στο Διαδίκτυο.
(Βίντεο)
Ενδοσχολική επιμόρφωση
Οι εκπαιδευτικοί επισημαίνοντας την ανάγκη σχεδιασμού ενός μοντέλου ενδοσχολικής επιμόρφωσης με πρωταρχικό σκοπό την δυνατότητα αντιμετώπισης καθημερινών προβλημάτων στην εκπαιδευτική διαδικασία, προχώρησαν σε μια σειρά επιμορφώσεων στα πλαίσια της αξιολόγησης του έργου σχολικών μονάδων και συγκεκριμένα του Άξονα: «Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις»
Οι πρώτες επιμορφώσεις πραγματοποιήθηκαν στις 16 και 17 Μαρτίου 2022, μετά το πέρας των μαθημάτων. Στόχευαν στην ενίσχυση των εκπαιδευτικών στη χρήση Τ.Π.Ε. και στην ανάπτυξη συνεργατικών πρακτικών.
Συγκεκριμένα:
Η εκπαιδευτικός κ. Αθηνά Θανασιά παρουσίασε ένα εκπαιδευτικό σενάριο που αφορούσε τη διδασκαλία της Γεωγραφίας- Στ΄Τάξη με την υποστήριξη της πλατφόρμας τηλεδιάσκεψης Webex (Σύγχρονη διδασκαλία) και των ψηφιακών εργαλείων της e-me (Ασύγχρονη διδασκαλία).
Η εκπαιδευτικός κ. Σοφία Σιούτογλου παρουσίασε ένα εκπαιδευτικό σενάριο που αφορούσε τη διδασκαλία της Γλώσσας- Α΄ Τάξη με την υποστήριξη της πλατφόρμας τηλεδιάσκεψης Webex (Σύγχρονη διδασκαλία) και των ψηφιακών εργαλείων της e-class (Ασύγχρονη διδασκαλία).
8η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού
Στο πλαίσιο εορτασμού της 8ης Πανελλήνιας Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού πραγματοποιήθηκαν στη σχολική μας μονάδα αθλητικές δραστηριότητες.
Οι μαθητές και οι μαθήτριές μας συμμετείχαν σε δράσεις που έλαβαν χώρα εντός του αύλειου χώρου με στόχο την προαγωγή της υγείας και της ευεξίας.
Οδ. Ανδρούτσος-Μαύρη Τρούπα(Σχ. έτος 2020-21)
Η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Στερεάς Ελλάδας και η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, με την υποστήριξη του ΠΕΚΕΣ Στερεάς Ελλάδας και των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης Στερεάς Ελλάδας, συνδιοργάνωσαν τη μαθητική δράση “Το αποτύπωμα του 1821 στον τόπο μου”.
Το Δημοτικό Σχολείο Κ. Τιθορέας, συμμετείχε με τις Τάξεις Ε΄και Στ΄ και τις εκπαιδευτικούς Αθηνά Θανασιά, Κατερίνα Κόλλια με θέμα Οδυσσέας Ανδρούτσος- Μαύρη Τρούπα. Το υλικό της δράσης μπορείτε να το δείτε στον παρακάτω σύνδεσμο:
https://el.padlet.com/books14/pkhw8178u811j3vm
Στον παραπάνω σύνδεσμο, πατήστε πάνω σε κάθε εικόνα ώστε να ανοίξει σε μεγαλύτερη, για καλύτερη ανάγνωση.