Δ΄ Τάξη
Στου σχολείου την αγκαλιά, είναι όλα μαγικά!
Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου 2025
Η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου, την ημέρα γέννησης του μεγάλου παραμυθά Hans Christian Andersen, με σκοπό να ενισχύσει την αγάπη των παιδιών για το διάβασμα και να προωθήσει τη φιλαναγνωσία.
Το 2025, η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου (ICBD) χρηματοδοτείται από το εθνικό τμήμα IBBY της Ολλανδίας. Το μήνυμα είναι ένα ποίημα, από την εικονογραφημένη ποιητική συλλογή Alle wensen van de wereld (2021) του Rian Visser και της εικονογράφου Janneke Ipenburg. Το θέμα της Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου 2025 είναι: “Η ελευθερία της φαντασίας” και το σύνθημα είναι η τελευταία πρόταση του ποιήματος «Η γλώσσα των εικόνων»:
«Σας παρακαλώ φτιάξτε ζωγραφιές
για το ποίημά μου,
και μη σας νοιάζει αν χρησιμοποιήσετε
τις λέξεις που θα βρείτε μέσα του,
γιατί πλέον είναι δικές σας ! ΣΑΣ ΑΝΗΚΟΥΝ».
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου μιλήσαμε αρχικά για τον Hans Christian Andersen. Πού γεννήθηκε, πώς μεγάλωσε, πού ταξίδεψε και ποια παραμύθια του γνωρίζουμε. Έπειτα αναφερθήκαμε στο βιβλίο: Ο ραφτάκος των λέξεων όπου οι μαθητές το απόλαυσαν σε μια διαδικτυακή αφήγηση. «Ο Ραφτάκος των λέξεων», έχει κερδίσει τις καρδιές μικρών και μεγάλων, τρυφερό και επίκαιρο όσο ποτέ, μιλά για την αγάπη, για τη δύναμη των λέξεων, για την ανάγκη της ανθρώπινης επικοινωνίας, την παρηγοριά και τη ζεστασιά που προσφέρει ο ανθρώπινος λόγος. Στο τέλος ζωγράφισαν-ράψανε τη δική τους μπλούζα με γράμματα και λέξεις!
Εκπαιδευτικός: Αθηνά Θανασιά
Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού
Νερό: δώρο ζωής
Στο 4ο εργαστήριο δεξιοτήτων οι μαθητές ασχολήθηκαν με το νερό και τη σημασία του για τη ζωή μας. Έμαθαν για τις τρεις μορφές που μπορούμε να συναντήσουμε το νερό και πώς αυτό μετατρέπεται από τη μία μορφή στην άλλη.
Επίσης, έμαθαν ότι το νερό ανακυκλώνεται μέσα από μια κυκλική διαδικασία (κύκλος του νερού).
Τέλος, συνειδητοποίησαν τα προβλήματα που μπορεί να προκύψουν από την έλλειψη του νερού και βρήκαν τρόπους εξοικονόμησης του νερού που μπορούν να εφαρμόσουν στην καθημερινή τους ζωή.
Εργαστήρια Δεξιοτήτων
Στα εργαστήρια δεξιοτήτων οι μαθητές της Δ΄ τάξης ασχολήθηκαν με τα δικαιώματά τους. Έμαθαν για τα δικαιώματα όλων των παιδιών του κόσμου και τη σημασία τους.
Άκουσαν το τραγούδι «Αν όλα τα παιδιά της γης» και έδωσαν το δικό τους μήνυμα μέσα από τις ζωγραφιές τους.
Αν όλα τα παιδιά της γης-τραγούδι-
Πασχαλινές κατασκευές
Καθώς οι Άγιες μέρες του Πάσχα πλησιάζουν, οι μαθητές της Δ΄ τάξης έμαθαν για τη μεγάλη γιορτή της Χριστιανοσύνης. Γνώρισαν πασχαλινά έθιμα διάφορων περιοχών της Ελλάδας, ζωγράφισαν, έφτιαξαν πασχαλινά στεφανάκια με αυγά, κατασκεύασαν την πασχαλινή κάρτα τους και έγραψαν τις ευχές τους!!!
Εργαστήρια Δεξιοτήτων
Οι μαθητές της Δ΄ τάξης μέσω του προγράμματος «Το δάσος γνωρίζω και μαθαίνω να φροντίζω», με το οποίο ασχολήθηκαν στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, έμαθαν για τη χλωρίδα και την πανίδα του δασικού οικοσυστήματος.
Διάβασαν το παραμύθι «Ποιος άλλος μένει εδώ;» του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Καστοριάς και διαπίστωσαν ότι σε ένα δέντρο μένουν πολλά ζωάκια, τα οποία εξαρτώνται από αυτό.
Εικονογράφησαν τη γιορτή που ονειρεύτηκε το σκιουράκι του παραμυθιού και έγραψαν το δικό τους μήνυμα για το δάσος.
Τέλος, κατασκεύασαν σελιδοδείκτες με θέμα το δάσος και τη σημασία του για τη ζωή των ανθρώπων.
Εργαστήρια Δεξιοτήτων
Οι μαθητές της Δ’ τάξης ασχολήθηκαν με την οδική ασφάλεια στα πλαίσια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων υλοποιώντας το πρόγραμμα «Με ασφάλεια μπορώ στον δρόμο να κυκλοφορώ». Ήρθαν σε επαφή με απλό τρόπο με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και σχεδίασαν κάποιες από τις πινακίδες σήμανσης του Κ.Ο.Κ.
Έμαθαν πώς να κυκλοφορούν με ασφάλεια ως πεζοί και ως ποδηλάτες και έγραψαν ποιήματα σχετικά με το ποδήλατο και την ασφαλή ποδηλασία.