Στ΄ Τάξη
Η τελευταία μας χρονιά στου Δημοτικού τα χρονικά!
Διεθνής Ημέρα Μνήμης για τα Θύματα του Ολοκαυτώματος
Οι μαθητές/ριες της Στ' τάξης, με αφορμή την Διεθνή Ημέρα Μνήμης του Ολοκαυτώματος των Εβραίων που εορτάζεται στις 27 Ιανουαρίου, συζήτησαν για το φρικτό αυτό έγκλημα, για την ξενοφοβία και τον ρατσισμό, αλλά και για τη σημασία του σεβασμού των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Επίσης, διάβασαν την πραγματική ιστορία της "Έρικα", μέσα από το ομώνυμο βιβλίο της Ruth Vander Ζee.
Στη συνέχεια, παρακολούθησαν το βίντεο για τη ζωή του Aharon Barak, επιζώντα του ολοκαυτώματος και του έγραψαν e-mail, θέλοντας να μάθουν περισσότερες λεπτομέρειες για τα δύσκολα χρόνια του πολέμου.
Ακόμα, τα παιδιά διάβασαν αποσπάσματα από το έργο "Εάν αυτό είναι ο άνθρωπος" του Ιταλού ποιητή, εβραϊκής καταγωγής Primo Levi, το οποίο περιγράφει τις αναμνήσεις του από τα ναζιστικά στρατόπεδα συγκέντρωσης. Έτσι, οι μαθητές/ριες εργαζόμενοι σε ομάδες κλήθηκαν να αναλύσουν και να εκφράσουν τις απόψεις τους σχετικά με τα φιλοσοφικά-κοινωνικά ζητήματα που θίγει.
Στο τέλος, σχολίασαν όλοι/ες μαζί το απόσπασμα: "Ο κόσμος μας ήταν ένας κόσμος νεκρών φαντασμάτων. Το τελευταίο ίχνος πολιτισμού έσβησε μέσα μας και γύρω μας".
ΔΕΝ ΕΧΩ ΟΞΥΓΟΝΟ
Τα παιδιά της Στ' Τάξης, ζωγράφισαν με θέμα το σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών, θέλοντας να συμμετάσχουν με τον τρόπο τους στις διαδηλώσεις που πραγματοποιήθηκαν σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας. Με το σύνθημα ''Δεν έχω οξυγόνο" ζητούν δικαίωση για τους ανθρώπους που έχασαν τη ζωή τους και για τις οικογένειές τους.
Eκπαιδευτικός: Δέσποινα Καπαρινού
Ο Μεγάλος Περίπατος του Πέτρου
Οι μαθητές/ριες της Έκτης Τάξης ολοκλήρωσαν την ανάγνωση και επεξεργασία αποσπασμάτων από το βιβλίο της Άλκης Ζέη: "Ο Μεγάλος Περίπατος του Πέτρου".
Μέσα από τα κεφάλαια του βιβλίου, τα παιδιά γνώρισαν την καθημερινότητα των ανθρώπων στην Κατοχή, τις δυσκολίες, την πείνα, τον φόβο, αλλά και τις δράσεις αντίστασης, ακόμα και από μικρά παιδιά όπως ο Πέτρος, ο πρωταγωνιστής του βιβλίου.
Με βάση το βιβλίο, τα παιδιά πραγματοποίησαν και μια σειρά από δράσεις. Χαρακτήρισαν τους ήρωες/ ίδες, μίλησαν για τα αγαπημένα τους σημεία του βιβλιου, όπως και για το μήνυμα του βιβλίου, προσπάθησαν να συνεχίσουν την ιστορία και να φανταστούν τη ζωή του Πέτρου - ενήλικα.
Επιπλέον, κατέγραψαν τις συνθήκες της καθημερινής ζωή των ανθρώπων στην περίοδο της Κατοχής και προσπάθησαν να αναλογιστούν πώς οι ιστορικές συνθήκες επηρεάζουν τη ζωή των ανθρώπων. Τέλος, όπως ο Πέτρος έγραφε συνθήματα στους τοίχους με την ελπίδα να γίνουν πραγματικότητα, έτσι και τα παιδιά δημιούργησαν τον δικό τους μαγικό τοίχο στην τάξη με όλα τα όνειρα και τις ελπίδες τους για έναν καλύτερο κόσμο.
Εκπαιδευτικός: Δέσποινα Καπαρινού
Φωτίζουμε τον κόσμο με την καλοσύνη μας
Οι μαθητές/ριες της Στ' τάξης αποφάσισαν να υλοποιήσουν μικρές πράξεις καλοσύνης, σε μια προσπάθεια να μεταδώσουν το μήνυμα της αγάπης, της αλληλοβοήθειας και της γενναιοδωρίας.
Τα παιδιά καθημερινά αποκάλυπταν μια κάρτα καλοσύνης με μια αποστολή. Έτσι, λοιπόν, βοήθησαν στις δουλειές του σπιτιού, δημιούργησαν χριστουγεννιάτικες κάρτες για τους/τις αγαπημένους/ες τους, παραχώρησαν τη θέση τους στη σειρά, έδωσαν αγκαλιές σε φίλους/ες, πήραν τηλέφωνο τους παππούδες, κ.ά
Όσοι/ες κατάφερναν να φέρουν εις πέρας την αποστολή που έγραφε η κάρτα καλοσύνης, κέρδιζαν την επόμενη μέρα μια κόκκινη καρδούλα. Οι μαθητές/ριες που κατάφεραν να συλλέξουν τις περισσότερες καρδιές, κέρδισαν το βραβείο της καλοσύνης.
Στο τέλος, τα παιδιά κατάλαβαν ότι κάθε πράξη καλοσύνης, όσο μικρή κι αν φαίνεται, είναι ένα βήμα για να κάνουμε τον κόσμο ένα πιο φωτεινό και γενναιόδωρο μέρος.
Άλλωστε, σύμφωνα με τον Scott Adams,
"Δεν υπάρχει κάτι που να λέγεται μικρή πράξη καλοσύνης.
Η κάθε πράξη δημιουργεί ένα κύμα μετάδοσης και σε άλλες."
Εκπαιδευτικός: Δέσποινα Καπαρινού
Η Στ' Τάξη, στο πλαίσιο των δράσεων για την προώθηση της φιλαναγνωσίας, επισκέφτηκε την Α' Τάξη, ώστε να της διαβάσει το Χριστουγεννιάτικο Παραμύθι "Ο Φον Κουραμπιές εναντίον Κόμη Μελομακαρόνη". Το συγκεκριμένο παραμύθι αποτελεί μια χριστουγεννιάτικη περιπέτεια με αντιπολεμικά μηνύματα και ευχάριστη διάθεση.
Στη συνέχεια, τα παιδιά της Α΄Τάξης δημιούργησαν ένα κολάζ, με ζωγραφιές βασισμένες στο παραμύθι, για να ευχαριστήσουν τους μεγαλύτερους φίλους τους.
Εκπαιδευτικός: Δέσποινα Καπαρινού
Κάρτες για τα αντικαρκινικά νοσοκομεία
Η Έκτη Τάξη συμμετείχε στη δράση "Επισκεπτήριο Αγάπης 2024" του Μη Κερδοσκοπικού Οργανισμού για Ανθρώπους που έχουν νοσήσει Από Καρκίνο "Win Cancer". Πιο συγκεκριμένα, τα παιδιά δημιούργησαν Χριστουγεννιάτικες Κάρτες για όσους και όσες νοσηλεύονται στο διάστημα των εορτών σε νοσοκομείο, θέλοντας να τους μεταδώσουν μηνύματα αγάπης, ελπίδας και συμπαράστασης.
Εκπαιδευτικός: Δέσποινα Καπαρινού
3η Δεκεμβρίου: Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, η Στ' Τάξη συζήτησε για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία και για την ανάγκη δημιουργίας μιας συμπεριληπτικής κοινωνίας στην οποία όλοι οι άνθρωποι θα είναι ορατοί.
Ειδικότερα, τα παιδιά παρακολούθησαν την ταινία μικρού μήκους "NO PARKING" και προσπάθησαν να αξιολογήσουν σε ποιες υπηρεσίες, μαγαζιά ή δημόσιους χώρους της περιοχής τους υπάρχει πρόβλεψη για την πρόσβαση ατόμων με αναπηρία. Επίσης, συζήτησαν για τη στάση των συμπολιτών τους προς τα άτομα με αναπηρία και για το κατά πόσο τους/τις "βλέπουν" και τους/τις σέβονται.
Μετά τη συζήτηση, αποφάσισαν ότι οφείλουν να μεταδώσουν μηνύματα συμπερίληψης και ισότητας στους/ις συμμαθητές/ριες τους, αλλά και στην τοπική κοινωνία.Έτσι, έγραψαν μηνύματα, όπως "Δώσε χώρο στα όνειρα όλων μας: Μην κλείνεις τη ράμπα!", "Η αδιαφορία είναι το μεγαλύτερο εμπόδιο. Άλλαξε στάση σήμερα!", Οραματιστείτε μια πόλη χωρίς εμπόδια – Δημιουργήστε την!", "Ο κόσμος γίνεται καλύτερος όταν είναι ανοιχτός για όλους'' πάνω στα χάρτινα σακουλάκια συσκευασίας του κυλικείου και του τοπικού φούρνου.
Εκπαιδευτικός: Δέσποινα Καπαρινού
'Ενός Θεού Παιδιά'-Τραγούδι για τα Δικαιώματα των Παιδιών
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού στις 20 Νοέμβρη, η Στ' Τάξη άκουσε το τραγούδι "Ενός Θεού Παιδιά", (της Παιδική Χορωδίας του Σπύρου Λάμπρου σε συνεργασία με Τζωρτζίνα Καραχάλιου και Κώστα Καραφώτη) και συζήτησε για τα θέματα που θίγει. Οι μαθητές/ριες μίλησαν για τα παιδιά-στρατιώτες, τα παιδιά "των φαναριών", της Αφρικής και γενικότερα για τα εκείνα που βρίσκονται σε ανάγκη. Στη συνέχεια, απάντησαν σε ερωτήσεις σχετικά με τα μηνύματα του τραγουδιού και δημιούργησαν τις δικές τους ζωγραφιές, εμπνευσμένες από τους στίχους.
Εκπαιδευτικός: Δέσποινα Καπαρινού
Δημιουργία podcast: Αναμνήσεις από την Κατοχή
Το πρώτο podcast της Έκτης Τάξης με τίτλο: "Αναμνήσεις από την Κατοχή" είναι γεγονός και έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα "European School Radio".
Τo podcast περιλαμβάνει τη συνέντευξη που έλαβαν τα παιδιά από την Κυρία Αγγελική, μετά από πρωτοβουλία του Παναγιώτη, μαθητή της Έκτης Τάξης. Τραγούδι: "Salento" του René Aubry.
Μπορείτε να το ακούσετε επιλέγοντας παρακάτω:
17 Νοεμβρίου 1973- Η ΕΙΡΗΝΗ ΕΙΝΑΙ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΜΑΣ
Η Έκτη Τάξη συζήτησε για τη δικτατορία που επιβλήθηκε στην Ελλάδα το 1967 από τον Γεώργιο Παπαδόπουλο και για τον αγώνα των φοιτητριών και των φοιτητών στο Πολυτεχνείο για την αποκατάσταση της δημοκρατίας. Αρχικά, τα παιδιά επεξεργάστηκαν το θέμα της καταπίεσης και της καταπάτησης των ελευθεριών, μέσα από εικόνες. Οι μαθητές/ριες σχολίασαν ότι καταπίεση μπορεί να νιώσουμε από μία δικτατορική κυβέρνηση, από τους ανωτέρους μας στο εργασιακό μας περιβάλλον, από τον όγκο της δουλειάς, από φίλους/ες ή και από τον ίδιο μας τον εαυτό.
Έπειτα, τα παιδιά παρακολούθησαν συγκεντρωτικά βίντεο με τα γεγονότα του Πολυτεχνείου και διάβασαν διάφορα σχετικά κείμενα, όπως αποσπάσματα από λογοτεχνικά βιβλία, άρθρα σε εφημερίδες της εποχής, αλλά και μαρτυρίες. Στη συνέχεια, έγραψαν τη δική τους περιγραφή της νύχτας της 16ης προς 17ης Νοεμβρίου μέσα από την οπτική του οδηγού του τανκ, της φοιτήτριας, του κατοίκου της Αθήνας ή της δημοσιογράφου. Στο τέλος, δημιούργησαν μία αφίσα με σύνθημα: Η ΕΙΡΗΝΗ ΕΙΝΑΙ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΜΑΣ, στο οποίο κόλλησαν φωτογραφίες των χεριών τους να κρατάνε μία παπαρούνα, ως σύμβολο ειρήνης.
Η εκπαιδευτικός: Δέσποινα Καπαρινού
Αποκωδικοποιώντας μια ιστορία μυστηρίου
Τα παιδιά της Στ' Τάξης είχαν την ευκαιρία να συνομιλήσουν διαδικτυακά με τη συγγραφέα Ζέφη Συρίβλη και να αποκωδικοποιήσουν μαζί μια ιστορία μυστηρίου. Η συνάντηση αυτή πραγματοποιήθηκε, μέσω των εκδόσεων Πατάκη, στο πλαίσιο των δράσεων τους για τον Μήνα Εφηβείας.
Εκπαιδευτικός: Δέσποινα Καπαρινού
10 Οκτωβρίου-Ημέρα Ψυχικής Υγείας
Τα παιδιά της Στ' τάξης, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας, διάβασαν το παραμύθι "Το πηγάδι με τα χθες" και συζήτησαν για τις ψυχικές διαταραχές, τον ρόλο του/της ψυχιάτρου και τη σημασία της ψυχικής υγείας. Επιπλέον, μίλησαν για το ''στίγμα" και τα στερεότυπα που συνοδεύουν τα θέματα της ψυχικής υγείας, σε μια προσπάθεια να σταθούν κριτικά απέναντι τους και να τα αποδομήσουν.
Στη συνέχεια, οι μαθητές/ριες δημιούργησαν το δικό τους "πηγάδι με τα χθες" και έριξαν μέσα τα ψυχολογικά τους βάρη.
Στο τέλος, παρουσίασαν το πηγάδι τους στις υπόλοιπες τάξεις του σχολείου και παρότρυναν τους/τις συμμαθητές/ριες τους να ρίξουν μέσα και οι ίδιοι/ες τις δικές τους λύπες, ανησυχίες και αγωνίες.
Εκπαιδευτικός: Δέσποινα Καπαρινού
Παγκόσμια Ημέρα Ζώων - 4 Οκτωβρίου
Τα παιδιά της Στ' τάξης, με αφορμή την παγκόσμια ημέρα ζώων, συζήτησαν για τα δικαιώματα των ζώων και τις ανάγκες τους. Στη συνέχεια, έφτιαξαν μία αφίσα για να τονίσουν τη σημασία της φροντίδας και της προστασίας των ζώων από τους ανθρώπους.
Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών 2024: “Γλώσσες για την Ειρήνη”
Από το 2001 το Συμβούλιο της Ευρώπης έχει καθιερώσει την 26η Σεπτεμβρίου κάθε έτους ως την Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών. Κάθε τέτοια ημέρα χιλιάδες σχολεία, γλωσσικά ινστιτούτα, πανεπιστήμια, εκπαιδευτικοί, μαθητές, φοιτητές και πολίτες από όλη την Ευρώπη και όλες τις γωνιές του κόσμου συμμετέχουν σε ποικίλες εκδηλώσεις και δράσεις για τον εορτασμό της πολιτιστικής και γλωσσικής κληρονομιάς της Ευρώπης.
Η Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών αναδεικνύει την γλωσσική πολυμορφία των χωρών της Ευρώπης, προωθεί την πολυγλωσσία και ενθαρρύνει την εκμάθηση γλωσσών σε όλες τις ηλικιακές ομάδες.
Η θεματική του εορτασμού της Ημέρας Ευρωπαϊκών Γλωσσών για το 2024 είναι “Γλώσσες για την Ειρήνη”.
Στο πλαίσιο αυτό οι μαθητές της Ε’ και ΣΤ’ τάξης του σχολείου μας συμμετείχαν στον εορτασμό της Ευρωπαϊκής Ημέρας Γλωσσών, δημιουργώντας αφίσες (posters) με λέξεις και φράσεις σε διάφορες ευρωπαϊκές γλώσσες. Με αυτόν τον τρόπο, οι μαθητές ήρθαν σε επαφή και εξερεύνησαν τα γλωσσικά στοιχεία των ευρωπαϊκών γλωσσών.
Μέσα από την ομαδική τους δράση, οι μαθητές κατανόησαν ότι η Ειρήνη επιτυγχάνεται με συνεργασία, αλληλοσεβασμό, αλληλοβοήθεια αλλά και την αρμονική γλωσσική συνύπαρξη, η οποία αποτελεί γέφυρα για την διάδοση της Ειρήνης στον κόσμο!
Η εκπαιδευτικός της Αγγλικής Γλώσσας: Πηνελόπη Μαλιάγκα
21 Σεπτεμβρίου-Παγκόσμια Ημέρα Ειρήνης
Η Στ' τάξη, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ειρήνης στις 21 Σεπτεμβρίου, συζήτησε για τα θετικά της ειρήνης και για τους κινδύνους του πολέμου. Αρχικά, τα παιδιά παρακολούθησαν την ταινία μικρού μήκους "Ο πόλεμος δεν είναι παιχνίδι". Στη συνέχεια, μίλησαν για τη ζωή και το έργο του ποιητή της ειρήνης, Ναζίμ Χικμέτ και διάβασαν το ποίημά του με τίτλο: "Το μικρό κορίτσι". Επίσης, προσπαθώντας να χτυπήσουν την πόρτα των γύρω τους, όπως γράφει και ο Ναζίμ Χικμέτ, και να διαδώσουν το μήνυμα της ειρήνης, προχώρησαν σε ανάγνωση του παραπάνω ποιήματος και σε ηχογράφησή του. Τέλος, τα παιδιά ζωγράφισαν για την ειρήνη και δημιούργησαν μια αφίσα ομαδικά.
Πατήστε παρακάτω για να ακούστε τους μαθητές (Δήμος, Σπύρος, Μαρίνα, Ανάιντ, Παναγιώτης, Δανάη, Γιώργος, Λάζαρος, Κωνσταντίνος) να απαγγέλλουν το ποίημα.
Εκπαιδευτικός: Δέσποινα Καπαρινού
Οι στίχοι των ποιητών ταξιδεύουν στην τάξη μας
Φέτος, στη Στ' Τάξη αποφασίσαμε να αφιερώσουμε μια μέρα της εβδομάδας στην ποίηση. Έτσι, κάθε Τετάρτη, διαβάζαμε ένα ποίημα και γνωρίζαμε τη ζωή του/της εκάστοτε ποιητή/ριας. Στη συνέχεια. απαντούσαμε σε ερωτήσεις με βάση το ποίημα, ζωγραφίζαμε μια εικόνα ή εμπνεόμασταν για να γράψουμε τα δικά μας ποιήματα. Επιπλέον, κάθε εβδομάδα ένα παιδί με τη σειρά όφειλε να φέρει στην τάξη ένα αγαπημένο του ποίημα και να το αναρτήσει στο ειδικό χαρτόνι στον τοίχο με το ποίημα της εβδομάδας.
Έτσι, ταξίδεψαν ως την τάξη μας οι στίχοι του Καβάφη, του Ελύτη, του Λειβαδίτη, του Παλαμά, του Σεφέρη, κι άλλων, κυρίως Ελλήνων ποιητών. Τελευταίος επισκέπτης μας, ο Ναζίμ Χικμέτ που μας θύμισε, πριν τη μετάβασή μας στο γυμνάσιο, ότι "η καλύτερη θάλασσα είναι αυτή που δεν έχουμε ακόμα ταξιδέψει...
4ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων- Πόσο δίκαιη είναι η σοκολάτα σου;
Οι μαθητές/ριες της Στ' τάξης ολοκλήρωσαν το τελευταίο εργαστήριο δεξιοτήτων με τίτλο: "Πόσο δίκαιη είναι η σοκολάτα σου"; Αρχικά, συζήτησαν στην ολομέλεια της τάξης ερωτήματα όπως: «Ποια είναι η πρώτη ύλη που χρησιμοποιούμε για την παρασκευή σοκολάτας;» «Στην Ελλάδα έχουμε κακαόδεντρα;» «Σε ποιες χώρες ευδοκιμούν τα κακαόδεντρα;» και μετά προχώρησαν στην ανάγνωση στατιστικών σχεδιαγραμμάτων για τις χώρες παραγωγής και κατανάλωσης της σοκολάτας.
Έπειτα, τα παιδιά γνώρισαν την αλυσίδα παραγωγής και κατανάλωσης μιας σοκολάτας και δημιούργησαν ομαδικά μια ιστοριογραμμή με φωτογραφίες. Επιπλέον, χωρίστηκαν σε ομάδες και διάβασαν κείμενα σχετικά με το Δίκαιο Εμπόριο και τους τρόπους με τους οποίους δύναται να βελτιωθεί η ζωή στις αναπτυσσόμενες χώρες. Παρακολούθησαν βίντεο για τους 17 Παγκόσμιους Στόχους και συνεργατικά προσπάθησαν να ανακαλύψουν τη σχέση των 17 Παγκόσμιων Στόχων με το Δίκαιο Εμπόριο και το Παγκόσμιο Εμπόριο.
Επίσης, τα παιδιά συζήτησαν τη σημασία της φράσης: ''Η δύναμη του καταναλωτή". Στο τέλος, αυτο-αξιολόγησαν τις γνώσεις που απέκτησαν από το εργαστήριο.
Εκπαιδευτικός: Δέσποινα Καπαρινού
Φίλοι/ες δια Αλληλογραφίας
Η Στ' τάξη έκανε νέους/ες φίλους/ες, αφού αλληλογραφεί με τη Γ' τάξη του Δημοτικού Σχολείου Ροδολίβους Ορφέας, στις Σέρρες. Αρχικά, τα παιδιά επέλεξαν τυχαία από τη λίστα των μαθητών/ριών της Γ' τάξης ένα όνομα για να αλληλογραφήσουν, ετοίμασαν τα γράμματά τους και τα έκλεισαν σε φακέλους. Στη συνέχεια, επισκέφτηκαν το ταχυδρομείο, ώστε να ενημερωθούν για τον τρόπο λειτουργίας του και να αποστείλουν τα γράμματά τους.
Μερικές εβδομάδες αργότερα, έλαβαν με πολλή χαρά τις απαντήσεις από τους/τις νέους/ες τους φίλους/ες, όπως και μια παρουσίαση του σχολείου και του χωριού τους.Στο τέλος, τα παιδιά δήλωσαν ότι θα συνεχίσουν να επικοινωνούν και στο μέλλον!
3ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων
3ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων- Το ταξίδι της φυγής και της ελπίδας
Οι μαθητές/ριες της Στ' τάξης ολοκλήρωσαν το τρίτο εργαστήριο δεξιοτήτων με τίτλο: "Το ταξίδι της φυγής και της ελπίδας". Αρχικά, τα παιδιά συζήτησαν για τη διαφορά των όρων: πρόσφυγας, μετανάστης/ρια, αιτών άσυλο και εσωτερικά εκτοπισμένος και παρακολούθησαν σχετικά βίντεο. Έπειτα, τους/τις ζητήθηκε να απαντήσουν σε ερωτήσεις, όπως από πού προέρχονται οι περισσότεροι/ες πρόσφυγες, πού πηγαίνουν οι πρόσφυγες; πόσοι/ες είναι οι πρόσφυγες στον κόσμο και στην Ελλάδα; Ποια είναι τα ποσοστά των εγγραφών των προσφύγων μαθητών/ριών στην εκπαίδευση στην Ελλάδα;
Επίσης, τα παιδιά κλήθηκαν να σκεφτούν ποια δέκα αντικείμενα θα έπαιρναν μαζί τους στο υποθετικό σενάριο που γινόταν πόλεμος και έπρεπε να εγκαταλείψουν το σπίτι τους. Στο τέλος, έγραψαν τις δικές τους ιστορίες προσφυγιάς και δημιούργησαν σε ομάδες ένα έργο με θέμα τον τίτλο του εργαστηρίου.
Δέσποινα Καπαρινού
Ημέρα Φιλοζωίας
Με αφορμή την Ημέρα Φιλοζωίας στις 4 Απριλίου, οι μαθητές/ριες της Στ' τάξης πλοηγήθηκαν στην ιστοσελίδα της Πανελλαδικής Φιλοζωικής και Περιβαλλοντικής Ομοσπονδίας και συζήτησαν για τα θέματα με τα οποία ασχολείται η ίδια. Επίσης, μίλησαν για τα δικαιώματα των ζώων και έγραψαν μικρά κείμενα με τίτλο: "τα όνειρα ενός παρατημένου ζώου". Έπειτα, δημιούργησαν σε ομάδες μία αφίσα για τα δικαιώματα των ζώων. Στο τέλος, κάθε ομάδα ανέλαβε να αναρτήσει μερικά αντίτυπα της αφίσας της σε τοπικά μαγαζιά, ώστε να ευαισθητοποιήσει την κοινότητα για την υπεύθυνη συμπεριφορά απέναντι στα ζώα.
Δέσποινα Καπαρινού
Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου
2 Απριλίου 2024
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου στις 2 Απριλίου, οι μαθητές/ριες της Στ' τάξης συζήτησαν για την αξία του βιβλίου, για τα μέρη ενός βιβλίου και για τους συντελεστές/ριες που συνεργάζονται για την έκδοσή του. Επίσης, μίλησαν για τον λόγο που επιλέχθηκε η συγκεκριμένη μέρα, και διάβασαν τη ζωή του παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν. Έπειτα, παρακολούθησαν τη βραβευμένη με ΟΣΚΑΡ ταινία μικρού μήκους¨"Τα φανταστικά ιπτάμενα βιβλία του κ. Μόρρις Λέσμορ" που παρουσιάζει την ευεργετική επίδραση που έχει η ανάγνωση βιβλίων στη ζωή μας. Στο τέλος, τα παιδιά κλήθηκαν να δημιουργήσουν τα δικά τους μικρά βιβλία.
Δέσποινα Καπαρινού
Ξέρω κάτι βάρκες- Jacques Brel
Οι μαθητές/ριες διάβασαν το ποίημα "Ξέρω κάτι Βάρκες" του Jacques Brel, άκουσαν τη μελοποιημένη εκδοχή του και συζήτησαν αναφορικά με το νόημα των στίχων του. Στη συνέχεια, ο/η καθένας/μία επέλεξε τυχαία μια στροφή και ζωγράφισε μια σχετική εικόνα. Πάνω στη ζωγραφιά έγραψαν τους στίχους της στροφής τους. Στο τέλος, ο/η καθένας/μία απήγγειλε τη στροφή του/της και το μαγνητοσκοπήσαμε, προκειμένου να δημιουργήσουμε ένα συνολικό βίντεο.
Επιλέξτε ΕΔΩ για να δείτε το βίντεο.
Τα νέα της Κάτω Τιθορέας
Οι μαθητές/ριες της Στ' τάξης είχαν την ευκαιρία να γίνουν δημοσιογράφοι και να δημιουργήσουν τη δική τους εφημερίδα. Αφού επέλεξαν θέμα για το άρθρο τους, αναζήτησαν το υλικό τους στο διαδίκτυο και προσέγγισαν τους ανθρώπους που θα μπορούσαν να τους δώσουν πληροφορίες. Έτσι, κανόνισαν τις συνεντεύξεις τους, έγραψαν τις ερωτήσεις και ετοίμασαν το άρθρo τους. Στο τέλος, επέλεξαν το όνομα της εφημερίδας και ζωγράφισαν το εξώφυλλο.
Εκπαιδευτικός: Δέσποινα Καπαρινού
2o Εργαστήριο Δεξιοτήτων: Βιογραφία Νίκου Καζαντζάκη
Τα παιδιά της Στ' τάξης ολοκλήρωσαν το δεύτερο εργαστήριο δεξιοτήτων με τίτλο: "Βιογραφία Νίκου Καζαντζάκη". Αρχικά, είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τη ζωή του συγγραφέα, να περιηγηθούν ηλεκτρονικά στο μουσείο που έχει ιδρυθεί προς τιμήν του στο Ηράκλειο και να διαβάσουν αποσπάσματα από σημαντικά του έργα, όπως: "ο Βίος και η Πολιτεία του Αλέξη Ζορμπά" και η "Αναφορά στον Γκρέκο". Επιπλέον, σημείωσαν στον χάρτη τις ταξιδιωτικές του διαδρομές και διάβασαν αποσπάσματα από τα ταξιδιωτικά του έργα. Στη συνέχεια, δημιούργησαν ομαδικά ένα κολάζ με πληροφορίες για τη ζωή του, τίτλους από έργα του και δικά του αποφθέγματα. Στο τέλος, χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες και έπαιξαν το κουίζ: "Πόσο καλά γνωρίζεις τον Ν. Καζαντζάκη;"
Διεθνής Ημέρα Μνήμης του Ολοκαυτώματος των Εβραίων
Οι μαθητές/ριες της Στ' τάξης, με αφορμή την Διεθνή Ημέρα Μνήμης του Ολοκαυτώματος των Εβραίων που εορτάζεται στις 27 Ιανουαρίου, συζήτησαν για το φρικτό αυτό έγκλημα, για την ξενοφοβία και τον ρατσισμό, αλλά και για τη σημασία του σεβασμού των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Επίσης, διάβασαν την πραγματική ιστορία της "Έρικα", μέσα από το ομώνυμο βιβλίο της Ruth Vander Ζee.
Στη συνέχεια, παρακολούθησαν το βίντεο για τη ζωή του Aharon Barak, επιζώντα του ολοκαυτώματος και του έγραψαν e-mail, θέλοντας να μάθουν περισσότερες λεπτομέρειες για τα δύσκολα χρόνια του πολέμου
Στο τέλος, τα παιδιά διάβασαν ένα απόσπασμα από το έργο "Εάν αυτό είναι ο άνθρωπος" του Ιταλού ποιητή, εβραϊκής καταγωγής Primo Levi:
"Ο κόσμος μας ήταν ένας κόσμος νεκρών φαντασμάτων.
Το τελευταίο ίχνος πολιτισμού έσβησε μέσα μας και γύρω μας".
Εκπαιδευτικός: Δέσποινα Καπαρινού
Συμμετοχή στον διαγωνισμό "Σχεδίασε το αστέρι σου" του Make a wish
Η Στ' τάξη συμμετέχει στον δημιουργικό διαγωνισμό "Σχεδίασε το αστέρι σου'' του Make a wish - Κάνε Μια Ευχή Ελλάδος, στηρίζοντας το έργο του οργανισμού. Οι μαθητές/ριες σχεδιάζουν το δικό τους αστέρι κι εκφράζουν τη δική τους ευχή για υγεία, αγάπη και αισιοδοξία.
Φωτίζουμε τον κόσμο με την καλοσύνη μας
Οι μαθητές/ριες της Στ' τάξης αποφάσισαν να υλοποιήσουν μικρές πράξεις καλοσύνης, σε μια προσπάθεια να μεταδώσουν το μήνυμα της αγάπης, της αλληλοβοήθειας και της γενναιοδωρίας.
Τα παιδιά καθημερινά αποκάλυπταν μια κάρτα καλοσύνης με μια αποστολή. Έτσι, λοιπόν, βοήθησαν στις δουλειές του σπιτιού, δημιούργησαν χριστουγεννιάτικες κάρτες για τους/τις αγαπημένους/ες τους, παραχώρησαν τη θέση τους στη σειρά, έδωσαν αγκαλιές σε φίλους/ες, πήραν τηλέφωνο τους παππούδες, κ.ά
Όσοι/ες κατάφερναν να φέρουν εις πέρας την αποστολή που έγραφε η κάρτα καλοσύνης, κέρδιζαν την επόμενη μέρα μια κόκκινη καρδούλα. Οι μαθητές/ριες που κατάφεραν να συλλέξουν τις περισσότερες καρδιές, κέρδισαν το βραβείο της καλοσύνης.
Στο τέλος, τα παιδιά κατάλαβαν ότι κάθε πράξη καλοσύνης, όσο μικρή κι αν φαίνεται, είναι ένα βήμα για να κάνουμε τον κόσμο ένα πιο φωτεινό και γενναιόδωρο μέρος.
Άλλωστε, σύμφωνα με τον Scott Adams,
"Δεν υπάρχει κάτι που να λέγεται μικρή πράξη καλοσύνης.
Η κάθε πράξη δημιουργεί ένα κύμα μετάδοσης και σε άλλες."
Η εκπαιδευτικός: Δέσποινα Καπαρινού
Α' Εργαστήριο Δεξιοτήτων: Νους υγιής εν σώματι υγιεί
Στο πρώτο Εργαστήριο με τίτλο: "Νους υγιής εν σώματι υγιεί", οι μαθητές/ριες της Στ' τάξης είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν το ανθρώπινο σώμα και να συζητήσουν για τη σημασία της σωματικής και ψυχικής υγείας. Αρχικά, παρακολούθησαν βίντεο σχετικά με τη σωστή λειτουργία της καρδιάς και με τα οφέλη της σωματικής άσκησης. Στη συνέχεια, ζωγράφισαν το εσωτερικό του ανθρώπινου σώματος και έμαθαν τα ονόματα των βασικότερων οργάνων. Επίσης, ταξίδεψαν στην Αρχαία Ελλάδα για να κατανοήσουν τη σύνδεση της πνευματικής και σωματικής υγείας και να ερμηνεύσουν τη φράση: "Νους υγιής εν σώματι υγιεί". Στο τέλος, οι μαθητές/ριες έγραψαν ένα άρθρο, ώστε να συμβουλέψουν τους/τις μικρότερους/ες συμμαθητές/ριες τους για την αξία της πνευματικής και σωματικής ευεξίας και για τους τρόπους απόκτησής της.
Εκπαιδευτικός: Δέσποινα Καπαρινού
PODCAST ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ
"Ύμνος στα παιδιά του Πολυτεχνείου", αγνώστου ποιητή
Aπό τους μαθητές της Στ΄ Τάξης: Νικόλα και Αλέξανδρο
Πατήστε στον σύνδεσμο: Ποίημα
Παγκόσμια Ημέρα Ειρήνης
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ειρήνης στις 21 Σεπτεμβρίου, οι μαθητές/ριες της Στ' τάξης συζήτησαν για την αξία της ειρήνης, επεξεργάστηκαν το ποίημα "Ειρήνη" του Γιάννη Ρίτσου από το Ανθολόγιο και άκουσαν την απαγγελία του έργου από τον ίδιο τον ποιητή. Επίσης, δημιούργησαν δικά τους κείμενα ή ποιήματα με θέμα: "Τι σημαίνει η ειρήνη για μένα". Στο τέλος, ζωγράφισαν ομαδικά στέλνοντας το δικό τους μήνυμα υπέρ της ειρήνης, της ελευθερίας και της δημοκρατίας.
Εκπαιδευτικός: Δέσποινα Καπαρινού
Λίμερικ- 2020-21
Λίμερικ, ονομάζεται ένα είδος ποίησης, με χαρακτηριστική, σύντομη, χιουμοριστική σύσταση μίας στροφής πέντε στίχων και ομοιοκαταληξία. Τα ποιήματα του είδους λίμερικ διηγούνται μια σύντομη ιστορία και καταλήγουν σε ένα ανέκδοτο.
Οι μαθητές της Στ΄Τάξης δημιούργησαν τα δικά τους Λίμερικ.
Συγκεντρωμένα όλα στον παρακάτω σύνδεσμο:
https://el.padlet.com/books14/u2dvrtxpncj2ivlk